سخن خوش

دانلود کتاب الکترونیکی، صوتی، پاورپوینت، PDF

سخن خوش

دانلود کتاب الکترونیکی، صوتی، پاورپوینت، PDF

بعضی ها هیچوقت نمیفهمن! (کتاب طنز صوتی + PDF)

يكشنبه, ۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۰۹:۰۰ ق.ظ

کورت توخولسکی به سال 1890 در خانواده‌‌ای یهودی به دنیا آمد. در سال 1909در روزنانه‌‌ها مطالب طنز چاپ می‌‌کرد و بعد از جنگ جهانی در سال 1918 در برلین، سردبیر مجله UIK شد که مجله‌‌ای طنز بود.
در زمان هیتلر از آلمان گریخت و به سویس رفت. نازی‌‌ها کتاب‌‌های او را سوزاندند و حتی تابعیت آلمانی او را نیز لغو کردند.
بعد به سوئد رفت و مدت‌‌ها تنها بود؛ تا اینکه در 21 دسامبر 1935 در آپارتمانش خودکشی کرد.

کتاب کورت توخولسکی به نام «بعضی ها هیچ وقت نمی فهمن»، مجموعه‌‌ای از نوشته‌‌های طنز و پرمایه‌‌ای که با وجود حجم کمی که دارد، اصلاً نمیشه این کتاب کوچک را به یکباره خواند و کنار گذاشت؛ و یا حتی یکی از داستان‌‌ها یا طنزهایش را خواند و رفت سراغ بعدی.
هر بخش راجع به نکته‌‌ای است که به آدم، واقعیت‌‌ها را نشان می‌‌دهد؛ نه راه حل.
او توی کتاب به‌‌ظاهر کوچکش، از خیلی چیزها حرف می‌‌زند، ولی نه خیلی زیاد؛ از جنگ گرفته تا حرف‌‌های جنین، فامیل، روابط و خیلی چیزهای دیگر.
او با لحن طنزش، طوری درباره یک مساله‌‌ی در واقع بغرنج، حرف می‌‌زند که انگار یک بچه دارد راجع به اسباب‌‌بازی‌‌هایش حرف می‌‌زند.
توخولسکی توی کارش هیچ راهکار یا راه حلی را پیش روی آدم نمی‌‌گذارد؛ بلکه فقط از واقعیت‌‌هایی که حالا تبدیل به یک نکته تلخ یا طنز شده‌‌اند، حرف می‌‌زند.
وقتی درباره آدمیزاد حرف می‌‌زند، می‌‌گوید: "آدمیزاد دو تا پا داره و دو تا اعتقاد: یکی برای وقتی که حالش رو به راهه و یکی هم برای موقعی که حالش خرابه. آدما به دو دسته تقسیم میشن: مذکرا که نمی‌‌خوان فکر کنن، مونثا که نمی‌‌تونن فکر کنن…"

فرمت کتاب: فایل صوتی و PDF
نویسنده: کورت توخولسکی
مترجم: محمدحسین عضدانلو

24.764 تومان

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی