سخن خوش

دانلود کتاب الکترونیکی، صوتی، پاورپوینت، PDF

سخن خوش

دانلود کتاب الکترونیکی، صوتی، پاورپوینت، PDF

یکی از معدود مواهب زندگی در دوران‌های دلهره‌انگیز، این است که انسان مجبور به آگاه شدن از خویشتن خود می‌شود.

زمانی که معیارها و ارزش‌های جامعه به هم می‌ریزد و مخدوش می‌شود و ما به روشنی نمی‌دانیم که چه هستیم و چگونه باید باشیم، به قول "ماتیو آرنولد" «به فکر جستجو برای یافتن خود می‌افتیم»؛ در چنان شرایطی، احساس عدم امنیت از هر طرف ما را فرا می‌گیرد و به این فکر وامی‌دارد که آیا ممکن است منبعی برای راهنمایی و توانمندسازی ما وجود داشته باشد که به آن توجه نکرده و از آن بهره نبرده باشیم؟

در چنین وضع و حالی که البته چندان خوشایند نیست، مردم از خود می‌پرسند که با درهم ریختگی و بی‌انسجامی اوضاع و شرایط، چگونه خواهند توانست انسجام درونی خود را حفظ کنند و در زمانی که هیچ چیز بطور قطعی روشن و معلوم نیست، آیا خواهند توانست (چه در زمان حال و چه در آینده)، راه طولانی رشد را که به تحقق وجود شخصی‌‌شان می‌انجامد، بپیمایند و به مقصد برسند؟

انسان در جستجوی خویشتن:

این سوال، ذهن بیشتر افراد متفکر را به خود مشغول کرده است.
این سوالی است که "علم روان درمانی" تاکنون پاسخ قطعی‌‌ای بر آن پیدا نکرده است. البته به تازگی "روانشناسی عمق" توانسته است انگیزه‌هایی را که از درون، احساس و رفتار ما را شکل و جهت می‌دهند، تا اندازه‌ای به ما بشناساند و ما را در جستجوی واقعیت وجود خودمان یاری کند.
اما علاوه بر آموزش‌های فنی و خودشناسی‌هایی که "روانپزشکی" مقدور ساخته، چیز دیگری نیز هست که روانشناسی را بر آن می‌دارد تا با استفاده از فکر و تجربیات خود، برای سؤالات مشکلی که در این کتاب مطرح شده است، پاسخ‌هایی بیابد و ارائه کند.

"آلفرد آدلر" در صحبت از مدرسه‌ای که برای بچه‌ها در "ویَن" ساخته بود، گفته است که آموزنده به آموزگار می‌آموزد؛ یا به زبان ساده‌تر، آموزگار راه‌های آموزشی به آموزنده را از خود او فرا می‌گیرد. در کار "روان درمانی"، این همیشه یک واقعیت بوده و خواهد بود.
از همین رو است که در آشنا شدن با مسائل انسانی و شناختن قدر و منزلت انسان، درمانگران باید خود را مدیون و مرهون درمانجویان خود بدانند.

هدف از تدوین این کتاب:

نشان دادن راه‌های مقاومت، در مقابل عدم تامین خاطری است که در دوران تاریخی حاضر عمومیت دارد.
برای دستیابی به این هدف، سعی خواهد شد با بهره گرفتن از قدرت درونی، که ما همه می‌توانیم از آن بهره‌‌مند باشیم، روش‌های رسیدن به ارزش‌ها و هدف‌هایی را نشان دهیم که در زمان‌های خالی از امنیت خاطر تکیه‌‌گاه ما باشد و به ما قدرت مقاومت و ایستادگی در مقابل یاس‌ها و دلهره‌ها بدهد.
برای پی بردن به "قدرت درون"، کتاب "قدرت نامحدود از آنتونی رابینز" را حتما مطالعه نمایید...

مشخصات کتاب صوتی:

نام: انسان در جستجوی خویشتن
نویسنده: رولو می
مترجم: دکتر سیدمهدی ثریا
گوینده: پریوش زاهدی
فرمت فایل‌ها: mp3
تعداد فایل‌ها: 44
حجم کل فایل‌ها: 185 مگابایت
مدت زمان پخش: 11 ساعت و 4 دقیقه
تعداد صفحات: 320
انتشارات: دانجه
نوبت چاپ: اول سال ۱۳۸۷
 

16,000 تومان

۰۲/۱۲/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی