سخن خوش

دانلود کتاب الکترونیکی، صوتی، پاورپوینت، PDF

سخن خوش

دانلود کتاب الکترونیکی، صوتی، پاورپوینت، PDF

این کتاب، دربردارنده‌ی خاطرات "ویکتور فرانکل" از وضعیت خود و سایر قربانیان اردوگاه‌های کار آلمان در خلال جنگ دوم جهانی است.

فرانکل در این کتاب، به عنوان یک روان‌شناس اگزیستانسیالیست، به اهمیت جستجوی معنا برای زندگی، در سخت‌ترین شرایط زندگی می‌پردازد و ضمن روایت خاطراتش از اردوگاه‌های کار اجباری، تلاش می‌کند که نگرش جدیدش را در روان‌شناسی (لوگوتراپی) تبیین کند.

بیش از چند میلیون نسخه از این کتاب تأثیرگذار، تا زمان مرگ ویکتور فرانکل در آمریکا فروخته شد، به ۲۴ زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شد و ۷۳ بار تجدید چاپ شد!

خاستگاه لغوی "معنادرمانی یا لوگوتراپی"، به واژه یونانی "لوگوس" باز می‌گردد. "لوگوس" به معنای واژه یا کلمه، "ارادهٔ پروردگار" یا "معنا" است؛ اما رساترین معادل آن، "معنا" می‌باشد.
بر این اساس و بنا به گفتهٔ ویکتور فرانکل، "معنادرمانی" عبارت است از: درمان از رهگذر معنا، یا شفابخشی از رهگذر معنا، یا روان درمانی متمرکز بر معنا...

معنادرمانی در نقش لوگوتراپیست، وسعت بخشیدن به میدان دید بیمار است، تا آنجایی که معنی و ارزش‌ها در میدان دید و حیطه خودِ آگاه بیمار، قرار دارد.
کسی که چرایی زندگی را یافته است، با هر چگونه‌‌ای خواهد ساخت. رنج وقتی معنا یافت، معنایی چون گذشت و فداکاری، دیگر آزاردهنده نیست.
لوگوتراپی، با در نظر گرفتن گذرایی هستی و وجود انسانی، به جای بدبینی و انزوا، انسان را به تلاش و فعالیت فرا می‌خواند. اگر رنج را شجاعانه بپذیریم تا واپسین دم، زندگی معنی خواهد داشت.

ویکتور فرانکل، روان‌پزشک، عصب‌شناس و پدیدآورنده "لوگوتراپی"، در وین به‌دنیا آمد. در دوران دبیرستان، مشتاقانه آرای فیلسوفان طبیعی را مطالعه می‌کرد و در سخنرانی‌های مربوط به روان‌شناسی عمومی شرکت می‌کرد.
در همین دوره با "روانکاوی" آشنا شد. فرانکل در 16 سالگی مکاتباتش را با "فروید" آغاز کرد و یکی از دست‌نوشته‌هایش را در حیطه‌ی روانکاوی برای او فرستاد، که این دست‌نوشته، سه سال بعد در نشریه‌ی بین‌المللی روانکاوی چاپ شد.
فرانکل یک سال بعد، فروید را ملاقات کرد؛ اما به مرور زمان، گرایش‌‌های نظری‌اش به آرای "آدلر" نزدیک‌تر شده بود.
او مقاله‌ای را در نشریه بین‌المللی "روانشناسی فردی" منتشر کرد و در آن با تمرکز بر مفاهیم معنا و ارزش به بررسی تفاوت‌های فلسفه و روانشناسی پرداخت.
فرانکل در بیمارستان روانی "وین" به عنوان رئیس بخش "خودکشی زنان" مشغول به کار شد و هنگامی‌‌که که آلمان به اتریش حمله کرد، او به طور خصوصی کارش را به عنوان عصب‌شناس و روان‌پزشک شروع کرده بود.
او از دو دانشگاه "وین" و "آدیتشنالی"، موفق به گرفتن درجه دکترای اعصاب و روان شد. همچنین از دانشگاههای سراسر جهان، دکترای افتخاری گرفت.
فرانکل به علت یهودی بودن، به وسیله نازی‌ها ابتدا در "آشویتس" و سپس در "داخائو" زندانی شد.
تجارب او در این اردوگاه‌ها موجب شد مکتب جدیدی را در روانشناسی بنیان‌گذاری کند که "معنادرمانی" یا "لوگوتراپی" نامیده می‌شود.
او پس از پایان جنگ دوم جهانی، ریاست بخش اعصاب بیمارستانی در وین را به عهده گرفت و به مقام استادی دانشگاه در رشته‌ی عصب‌شناسی و روان‌پزشکی نایل آمد.
او استاد دانشگاه بین‌اللملی "سن دیه‌گو" بود و نظریه معنادرمانی‌اش در میان روان‌شناسان و روان‌پزشکان پیروان زیادی دارد...

مشخصات کتاب صوتی:

نام: انسان در جستجوی معنا (پژوهشی در معنادرمانی)
نویسنده: ویکتور فرانکل
مترجمان: دکتر صالحیان و مهین میلانی
فرمت فایل‌ها: mp3 + pdf
تعداد فایل‌ها: 15
حجم کل فایل‌ها: 109 مگابایت
مدت زمان پخش: 7 ساعت و 11 دقیقه
 

14.000 تومان

۰۲/۱۲/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی