سخن خوش

دانلود کتاب الکترونیکی، صوتی، پاورپوینت، PDF

سخن خوش

دانلود کتاب الکترونیکی، صوتی، پاورپوینت، PDF

دانلود کتاب فلسفی صوتی: امیدهای نو

يكشنبه, ۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۰۰ ق.ظ

"برتراند راسل"، یکی از پیشتازان فلاسفه در قرن بیستم محسوب می‌شود و «جنبش مخالفت با آرمان‌گرایی» را در اوایل قرن بیستم رهبری می‌کرد.
از وی به همراه "گوتلوب فرگه" و "لودویگ ویتگنشتاین"، به عنوان بنیان‌گذاران "فلسفهٔ تحلیلی" یاد می‌گردد.

او یک فعال ضدجنگ و مخالف امپریالیسم بود که به دلیل عقاید صلح‌طلبانه‌اش در طول جنگ جهانی اول، از دانشگاه اخراج شد و به زندان افتاد.
او مخالف "آدولف هیتلر"، منتقد تمامیت‌خواهی "استالین"، معترض درگیری آمریکا در جنگ ویتنام و همچنین از حامیان خلع سلاح هسته‌ای بود.

وی در سال ۱۹۵۰، به پاس «آثار متعدد در حمایت از نوع‌دوستی و آزادی اندیشه»، برندهٔ جایزه نوبل ادبیات گردید.
راسل در همه آثارش، چهره‌ای مردمی داشته و کوشیده است تا با بکارگیری امکانات موجود و با نظرداشت به وضع موجود، راه‌هایی را عرضه نماید که انسانها براستی احساس سعادت و خوشبختی نمایند.
انسان‌ها بیش از هر چیز دیگر، از "اندیشیدن" وحشت دارند؛ بیش از فقر، حتی بیش از مرگ!؛ «اندیشه» انقلاب می‌کند، از تخت به زیر می‌کشد و نابود می‌سازد. امتیازات دروغین، سنت‌ها و عرف‌های جوامع، و عادات راحت‌طلبانه‌ی انسان‌ها را بدون ذره‌ای رحم، از دم تیغ می‌گذراند. هیچ قانونی را به رسمیت نمی‌شناسد؛ آنارشیست است! مراجع قانونی را به پشیزی نمی‌انگارد و بر خرد ِ کهن نیز وقعی نمی‌نهد.
"اندیشه" به‌سادگی در گودال جهنم می‌نگرد و هراسی او را فرا نمی‌گیرد! بشر، لکه کوچکی، مغروق در ژرفای بی‌پایانی از سکوت است؛ اندیشه این را می‌بیند و با این حال، غرورمندانه خود را به نمایش می‌گذارد‌، گویی ارباب کائنات است.
«اندیشه»؛ چالاک، آزاد و عظیم است، یگانه روشنایی این جهان، و بزرگ‌ترین مایه فخر بشر.
 

55,100 تومان

۰۲/۱۲/۰۶
حسن بیدار

فلسفی

کتاب صوتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی