سخن خوش

دانلود کتاب الکترونیکی، صوتی، پاورپوینت، PDF

سخن خوش

دانلود کتاب الکترونیکی، صوتی، پاورپوینت، PDF

خانه آبشار (پاورپوینت مقاله تحلیل سبک معماری ارگانیک)

سه شنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۹:۰۰ ق.ظ

فرمت فایل دانلودی: .pptx
فرمت فایل اصلی: ppt
تعداد اسلاید: 22 اسلاید
حجم فایل: 1510 کیلوبایت
قیمت: 9900 تومان

خانه آبشار (کوفمن): اگر بخواهید برای درس آشنایی با معماری معاصر، یکی از بناهای مشهور غربی را تجزیه و تحلیل کنید، باید به اطلاعاتی از قبیل: طراح معمار، ویژگی‌‌های طراحی بنا و سبک طراحی، دسترسی داشته باشید.
امروز در "آرچینا" ما موضوع پاورپوینت تحلیل خانه آبشار (خانه ادوارد جی کافمن) فرانک لوید رایت را برای شما انتخاب کرده‌ایم و مفید و کامل و بدون مطالب تکراری در اختیار شما عزیزان قرار داده‌‌ایم.

خلاصه‌‌ای از توضیحات ارائه‌‌شده در فایل:
تعریف سبک معماری ارگانیک در قرن نوزدهم توسط "فرانک فرنس" و "لویی سالیوان" شکل گرفت. هر دو معمار، به فرم‌‌های طبیعی و سبک ارگانیک اعتقاد داشتند.
اوج شکوفایی معماری ارگانیک در نیمه اول قرن بیستم و در طرح‌‌های "فرانک لوید رایت" مشهود است. فرانک لوید رایت مسلماً یکی از مهمترین و خلاق‌‌ترین معماران قرن بیستم است. وی معمار "خانه آبشار" می‌باشد.
"فرانک لوید رایت" همه چیز را در ذهن خود طراحی می‌کرد و از ترسیمات تنها برای ثبت تصوراتش استفاده می‌نمود؛ بنابراین در سپتامبر ۱۹۳۵ از بازدید کارفرمای طرح "ادگار جی کافمن" از اسکیس‌های خانهٔ آبشار در دفتر کارش نگران نشد. با وجود اینکه هیچ نقشه‌ای وجود نداشت، رایت بی هیچ تردیدی پشت میز نقشه‌کشی خود نشست و یک پلان مختلط، یک مقطع و یک نما کشید که همه‌چیز در آنها حل شده بود. هنگامی که کافمن از راه رسید و این نقشه‌ها را دید، هیجان‌زده شد. پس از آن روز، علی‌رغم مشکلات تکنیکی شدید و خرج‌های سرسام‌آور، کافمن مصمم به انجام این پروزه باقی ماند. خانه آبشار به منبع الهامی برای بقیه زندگی او تبدیل شده بود.

انواع نمونه آثار برجسته معماری ارگانیک:
خانه آبشار یا فالینگ‌واتر به انگلیسی Fallingwater بعنوان یکی از آثار برجسته معماری ارگانیک فرانک لوید رایت انتخاب شده است و در این فایل پاورپوینت به طور مفصل به بررسی این خانه و سبک ارگانیک معماری پرداخته می‌‌شود.

از نمونه آثار برجسته معماری ارگانیک، به بناهای زیر می‌‌توان اشاره نمود:
خانه‌‌های دشت‌‌های مسطح در حومه شهر شیکاگو
خانه‌‌ی روبی در حومه شیکاگو
تالار ساختمان فیلار مونیک
خانه متالیک فلزی ۱۹۷۴
Casa Milà in Barcelona, Spain
Hundertwasser House Vienna
Bubble House, designed by Antti Lovag and purchased by Pierre Cardin in 1990
magnificent Fallingwater House near Pittsburgh, PA. Designed by Wright
Pompidou Centre was said to express an “exoskeleton” style
the skyline of Mumbai, India

معماران ایرانی نیز که در آثارشان از سبک معماری ارگانیک استفاده نموده‌اند:
مهندس هوشنگ سیحون – دفتر کار سیحون
مقابر بوعلی سینا و نادرشاه
مهندس پاسبان حضرت – پارک جمشیدیه
مهندس مهرداد ایوانیان
هیچ خانه‌‌ای نباید روی تپه باشد؛ بلکه باید جزو برآمده از طبیعت باشد، تا تپه و خانه بتوانند با هم زندگی کنند و خوشحالی هر دو، به لحاظ وجود دیگری باشد.

ایده طراحی و اصول ساخت خانه آبشار با معماری ارگانیک:
ایده فرانک لوید رایت Frank Lloyd Wright برای ساخت خانه آبشار، در ادامه پاورپوینت معماری ارگانیک ppt آمده است. برنامه‌های مقدماتی این پروژه برای تأیید کافمن در پانزدهم اکتبر سال ۱۹۳۵ به وی ارائه شد. بعد از اینکه رایت، بازدید دیگری را از زمین مذکور کرد، به فراهم‌سازی یک تخمین با ارزش برای این کار پرداخت. در دسامبر ۱۹۳۵، معدن سنگ قدیمی غرب این پروژه دوباره بازگشایی شد تا بدین ترتیب، سنگ مورد نیاز برای دیوارهای این خانه فراهم شود.
رایت در طی دوران ساخت این خانه، بر خلاف دستیارش "رابرت موشر" که به‌طور مدام به آن پروژه و زمین سر می‌زد، تنها به‌‌صورت دوره‌ای از آن محل بازدید می‌کرد.
آخرین طرح‌های ترسیم‌شده توسط رایت در مارس ۱۹۳۶ با شروع کار بر روی پل و نیز برای شروع ساخت خانه اصلی در آوریل ۱۹۳۶ اجرا شد. تعریف فرانک لوید رایت از معماری ارگانیک در ۸ عبارت خلاصه می‌شود:
طبیعت
ارگانیک
شکل تابع عملکرد
لطافت
سنت
تزیینات
روح
فضا....
 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی