دانلود رایگان فایل: سیستم تعلیق خودرو
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 13
حجم فایل: 1632
قیمت: رایگان
بخشی از متن:
از هنگامی که خودروسازان به فناوری موتورهای احتراق داخلی دست پیدا کردند، طراحان خودرو به طراحی سیستمهای تعلیقی که بر اساس نوع کاربری خودرو بتواند انتظارات مشتریان را پاسخگو باشد، توجه ویژه نمودند.
امروزه راحتی سرنشینان، مهمترین هدف سازندگان خودرو است. یکی از مهمترین عوامل راحتی سرنشینان، جلوگیری از انتقال ارتعاشات حاصل از محیط خارج به سرنشینان است. این ارتعاشات میتواند ناشی از عوامل متعددی مانند ترمز کردن، حرکت در پیچ و ناهمواریهای جاده و... باشد.
اگر جادهها هیچ موجی(دست انداز) نداشته و کاملاً صاف بودند، ما نیازی به سیستم تعلیق برای مستهلک کردن آنها نداشتیم؛ ولی عملاً اینگونه نیست و در بهترین شرایط، جادهها صاف و یکنواخت نیستند.
این ناصافیهای جزئی میتوانند بر چرخهای خودرو نیرو وارد کنند. طبق قوانین نیوتن، همه نیروها جهت و اندازه دارند؛ بدین ترتیب یک موج (دست انداز) باعث میشود تا چرخ به صورت عمود بر سطح جاده، بالا و پایین برود.
مطالب مرتبط و پیشنهادی: