پنج راز افزایش فروش از طریق وب
پنجشنبه, ۲۶ فروردين ۱۴۰۰، ۱۰:۰۰ ق.ظ
دو راهکار اساسی برای افزایش فروش آنلاین در اینترنت وجود دارد:
1. با در نظر گرفتن لینکهای دسترسی سریع به وبسایت شما
2. تبدیل بازدیدکنندگان وبسایت شما به خریداران واقعی
هدایت کاربران به سایت و افزایش بازدیدکننده میتواند از طریق ابزارهای متنوعی مدیریت شود؛ ولی بعد از ورود بازدیدکننده، وبسایت شما تنها ابزار برانگیختن بازدیدکننده به خرید کالاهای شماست؛ به عبارت دیگر، وبسایت شما باید وظیفه یک فروشندهی باتجربه و مسلط را ایفا کند.
چگونه میتوان بازدیدکنندگان وبسایت را به خریداران واقعی تبدیل کرد؟
موارد زیر میتواند برای توسعهی وبسایت شما برای کمک به افزایش میزان فروشتان از طریق اینترنت مفید و موثر باشند:
1. تهیه تعریفی جامع از محصولات قابل فروش در وبسایتتان
- باید در شرح هر محصول، ویژگیها و فواید آن را آشکارتر کنید.
- کاربران را از کیفیت محصولات خود مطمئن کنید.
- رضایتنامه مشتریانتان و محصولاتی را که آنها میبینند، با شرح کامل محصول برای اثبات ادعایتان نشان دهید.
- سبد خریدی انتخاب کنید که امکان شرح کامل محصول را در اختیار شما بگذارد.
- از توضیحات کوتاه برای نوشتن پیام بازاریابی جذاب و یک تعریف مناسب برای شرح دقیق ویژگیهای محصول و فواید خرید آن استفاده کنید.
2. بهرهبرداری از فروش متقاطع (ضربدری)
- از شیوه فروش متقاطع (ضربدری) برای فروش محصولات برتر خود در فروشگاه آنلاین استفاده کنید. به عبارتی، فروش آنلاین خود را با نمایان کردن تمامی محصولات ممتازتان در صفحاتی که بیشترین محصولات بهفروشرفته را نشان میدهد، افزایش دهید.
- حوزه و انعطافپذیری فروش متقاطع محصولات شما به نرمافزار سبد خرید بستگی دارد که برای فروشگاه آنلاینتان انتخاب کردهاید. برای رسیدن به این منظور میتوانید در سبد خرید، محصولات برگزیده یا ممتاز خود را معرفی کنید.
3. تجربه یک خرید آسان را برای خریدارتان ایجاد کنید
- زمان ثبت مشخصات و تکمیل برگهها و روند خرید محصول را در فروشگاه آنلاینتان به حداقل برسانید و به بازدیدکنندگان امکان بدهید وقت گرانبهای خود را بیشتر صرف اطلاع از ویژگیها و تنوع محصولاتتان بکنند؛ نه تکمیل برگهی خرید.
- اگر بتوانید کلید خرید را به تصویر محصول و شرح آن مزین کنید، به افزایش فروشتان از طریق وب کمک شایانی میکند.
- شیوه خرید پستی به دلیل اینکه از همه لحاظ خرید را ساده و راحت میکند، بسیار مناسب است.
4. دادن هدیه و تخفیف
- دادن هدیه و نمونه و تخفیفهای غافلگیرکننده برای گروهی از کالاهایتان، میتواند ابزاری بسیار جذاب برای برگشتن دوباره مشتریان به وبسایتتان و افزایش فروش اینترنتی باشد.
- بازدیدکنندگان را با اعلام زمان اتمام دوره تخفیف یا دادن هدیه، به خرید سریع تشویق کنید.
5. رویکرد مخصوصی به مشتریانی که برای بار دوم و چندم به وبسایتتان میآیند، داشته باشید
- مشتریانی که دوباره به وبسایتتان میآیند، سرمایه شما هستند. وفاداری و صداقت آنها را با اعطای هدیه و در نظر گرفتن تخفیف ویژه ارج بگذارید. با دادن کوپنهای ویژه، میزان خرید آنها در فروشگاه آنلاینتان را بالا ببرید.
- مشتریان دائمی خود را تشویق به نوشتن نظرشان در مورد کالا و خرید از شما در وبسایتتان بنمایید. این نظرها را در بخش «توضیح محصولات» که برای اولین بار به چشم بازدیدکنندگان میخورد، به نمایش بگذارید.
- افزایش نسبت خریدار به بازدیدکننده، باعث کاهش هزینه جذب مشتری و افزایش سود شما را رقم خواهد زد. همهی این کارها را با به کارگیری ابزارهای توسعه وبسایت، به شما در افزایش فروش از طریق وب کمک شایانی خواهد کرد.
مقالات بیشتر
۰۰/۰۱/۲۶