رازهای یک بنر تبلیغاتی موفق
افزایش کارایی یک بنر تبلیغاتی برای بهبود وضعیت کسبوکار امری حیاتی است. با خواندن این نکات ساده میتوانید کارایی و اثربخشی بنرهای خود را افزایش دهید تا مشتریان بیشتری را جذب کنید.
1. هر بنر را مطابق با وبسایت میزبان طراحی کنید
در یک فعالیت تبلیغاتی موثر ابتدا باید یک وبسایت مناسب و مرتبط پیدا کنید که مورد علاقه مشتریان شما باشد آنگاه بنری طراحی کنید که با سلیقه بازدیدکنندگان آن وبسایت سازگار باشد. در عین حال سعی کنید بنری که طراحی میکنید با طراحی آن وبسایت متناسب باشد تا کاملا حرفهای به نظر بیاید. گاه بعضی طراحان حرفهای به گونهای بنر را میسازند که گویی قسمتی از آن وبسایت است که این کار باعث میشود مقاومت بازدیدکنندگان آن وبسایت برای کلیک روی آن بنرها کاهش یابد یا به عبارت دیگر افراد بیشتری از طریق این بنر به سمت شما هدایت میشوند.
2. بنر یا تصاویر متحرک
یک بنر که به صورت انیمیشن چشمکزن طراحی میشود شانس بیشتری برای دیده شدن دارد ولی در عین حال انیمیشن شما نباید به گونهای باشد که بازدیدکنندگان را عصبانی کند و در ناخودآگاه آنها ذهنیت بدی به جا بگذارد. تصاویر انیمیشنی که خیلی سریع و مداوم عوض میشوند بیننده را خسته میکنند و در این صورت نه تنها روی بنر شما کلیک نمیشود بلکه احتمالا تعدادی از بازدیدکنندگان از خیر آن صفحه خواهند گذشت. حتی میتوانید قسمت کوچکی از بنر خود را به صورت متحرک در آورید. به خاطر داشته باشید وقار بنر شما نشاندهنده اعتبار و اعتمادبهنفس شما است.
3. مختصر و وسوسهانگیز
چندین نسخه بنر تبلیغاتی بسازید و آماده داشته باشید. بنرهای تبلیغاتی که ریزهکاریهای گرافیکی با ظرافت در آنها لحاظ شده است، بیشترین درصد بازدهی را دارند. تجربه نشان داده است روی چنین بنرهایی تا 7 درصد کلیک میشود که برای یک بنر تبلیغاتی آمار بسیار خوبی است. حال که بنرهای مختلفی طراحی کردهاید سعی کنید آنها را در فواصل زمانی 72 ساعته با یکدیگر تعویض کنید و آمار بازدید هر کدام را با دیگری مقایسه کنید. با این کار تجربه ارزشمندی نسبت به عکسالعمل بازدیدکنندگان به دست خواهید آورد که در طراحیهای بعدی میتواند مورد استفاده قرار گیرد.
4. از یک گرافیست حرفهای کمک بگیرید
امروز طراحی بنر از سه سال پیش به مراتب پیچیدهتر شده است؛ بنابراین برای طراحی تعدادی بنر تبلیغاتی موثر و متنوع به یک گرافیست حرفهای نیاز دارید. اینترنت نه تنها منبع با ارزشی برای پیدا کردن اطلاعات است بلکه کار شما را برای انتخاب یک گرافیست حرفهای بسیار ساده کرده است شما به راحتی با یک جستوجوی ساده میتوانید گرافیست مورد علاقه خود را پیدا کنید و نمونه کارهای او را بررسی کنید. مطمئن باشید از یک بنر حرفهای درآمدی خواهید داشت که هزینه پرداختی شما برای یک بنر تبلیغاتی در برابر آن به چشم نخواهد آمد.
5. حجم گرافیک را کاهش دهید
اگر بنر شما خیلی سنگین باشد زمان لود شدنش در یک صفحه وب طولانی خواهد شد و طبیعی است که شانس کمتری برای دیده شدن دارد و واضح است که کمتر روی آن کلیک خواهد شد؛ بنابراین باید سعی کنید حجم بنر خود را کمتر از 15 کیلوبایت طراحی نمایید. البته این سایز برای یک بنر تبلیغاتی انیمیشن کمی غیر واقعی به نظر می رسد.
6. کارایی بنر تبلیغاتی خود را ارزیابی کنید
یک بنر تبلیغاتی معمولی به طور متوسط نیم درصد از بازدیدکنندگان یک وبسایت را به خود جذب میکنند بنابراین اگر روی بنری 2 درصد از بازدیدکنندگان کلیک کنند آمار مناسبی است؛ اما بعضی مواقع به سختی میتوان به چنین آماری دست یافت. اگر بعد از سه روز بنر شما بازدهی مناسبی نداشت آنگاه باید بنر تبلیغاتی خود را عوض کنید. همینطور سعی کنید وبسایتهای مختلف را امتحان کنید به یاد داشته باشید هیچگاه همه بودجه خود را برای تبلیغات در یک وبسایت خرج نکنید بلکه بهتر است تبلیغات خود را در چندین وبسایت پخش کنید سپس باید بازدهی و درآمد خود را در هر مورد مقایسه کنید تا بتوانید وبسایتهای مناسب خود را پیدا کنید.
با به کار بستن نکات فوق تبلیغات شما بیشترین سود را خواهد داشت.