مقایسه آموزش و پرورش ایران و فرانسه (پاورپوینت)
فرمت فایل دانلودی: .ppt
فرمت فایل اصلی: پاورپوینت - قابل ویرایش
تعداد صفحات: 25 اسلاید
حجم فایل: 1136 کیلوبایت
قیمت: 10000 تومان
بخشی از این پاورپوینت:
اسلاید 9: ساختار نظام آموزشی فرانسه
ساختار نظام آموزشی فرانسه بر مبنای دو محور اصلی پایداری (برابری، برادری و آزادی) و پویایی (نوسازی ساختار، اهداف و عملکرد وضعیت موجود در نظام آموزشی) میباشد.
برنامههای آموزشی از پایه تا پایان متوسطه به صورت رایگان میباشد و به دو صورت عمومی (دولتی) و خصوصی تحت نظارت آموزش ملی فعالیت میکنند. اکثر مدارس خصوصی، در زمره مدارس کاتولیک میباشند.
ابتدایی 5 سال
متوسطه مقدماتی 4 سال
متوسطه تکمیلی 3 سال
مجموعاً 12 سال به طول میانجامد.
محتوای اسلاید 9:
دورههای دبستانی:
مدت آموزش در این مرحله 5 سال است که به سه دوره تقسیم میشود:
دوره آمادگی CP) ۳) از 6 تا 7 سالگی (برابر با کلاس اول ابتدایی ایران)
دوره مقدماتی CE1) ۴) کلاس اول از 7 تا 8 سالگی (برابر با کلاس دوم ابتدایی ایران)
کلاس دوم CE2) ۵) از 8 تا 9 سالگی (برابر با کلاس سوم ابتدایی ایران)
دوره میانه:
کلاس اول CM1) ۶) از 9 تا 10 سالگی (برابر با کلاس چهارم ایران)
کلاس دوم CM2) ۷) از 10 تا 11 سالگی (برابر با کلاس پنجم ایران)
فهرست و عناوین پاورپوینت مقایسه آموزش در ایران و فرانسه:
تاریخچه آموزش و پرورش ایران
بنیانگذاری اولین دارالفنون
فرانسه از نظر تاریخی
ملاحظات علمی فرانسه
ساختار نظام آموزشی فرانسه
روال آموزش پیشدبستانی در فرانسه
روال آموزش ابتدایی در فرانسه
دورههای دبستانی
برنامههای درسی دبستان
آموزش متوسطه در فرانسه
مدیریت آموزشی در فرانسه
شورای کلاسی در دوره متوسطه
مدارس آزاد (غیررسمی)
آموزش از راه دور
آموزش فنی و حرفهای
آموزش زبان خارجی
آموزش دینی
زنگ تفریح
مقررات درسی
آموزش معلمان
الف- آموزش معلمین ابتدایی
ب- آموزش معلمین متوسطه
اصلاحات آموزشی
بودجه آموزشی
مقایسه آموزش در ایران و فرانسه
بررسی تطبیقی آموزش و پرورش ایران و فرانسه
مقایسه نظام آموزشی پیش دبستانی و دبستانی ایران، فرانسه، مالزی، کانادا و سوئیس
مقایسه آموزش و پرورش ایران با روسیه
مقایسه آموزش و پرورش ایران با سایر کشورها
مقایسه آموزش و پرورش ایران و ژاپن
مقایسه آموزش و پرورش ایران و آلمان
مقایسه پیش دبستانی ایران با سایر کشورها
سیستم آموزشی ایران
نظام آموزش و پرورش ایران:
تاریخچه:
نظام آموزش و پرورش نوین ایران از کودکستانها، دبستانها، مدارس راهنمایی، دبیرستانها، دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی تشکیل شده است.
مقدمات ایجاد این نظام، از زمان تأسیس دارالفنون، در سال 1228 هجری شمسی و وزارت علوم در 1232 هجری شمسی فراهم شد و بعد از انقلاب مشروطیت بهتدریج سازمان و تشکیل یافت.
پس از مشروطیت و سالهای بعد از آن، تعداد معدودی مدارس جدید به وسیله میسیونرهای مذهبی، فرهنگ دوستان، تحصیلکردههای خارج، و دولت ایجاد شد.
تأسیس این مدارس که برنامههای آموزشی آنها به اقتضای زمان، ارجحیت فراوانی بر مکتبخانهها داشت، تحت تأثیر نفوذ فرهنگ و تمدن اروپایی صورت گرفت و کوشش و تلاش فرهنگدوستان و روزنامههای روشنگر و ترقیخواه که در خارج به زبان فارسی منتشر میشد، در بنیان گرفتن آموزش و پرورش، سهم بسزایی داشت.
انقلاب مشروطیت، صدور فرمان و تدوین قانون اساسی و متمم آن در سالهای 1285 و 1286 هجری شمسی، زمینهی نُضج نظام آموزش و پرورش را میسر ساخت و همزمان با آن، تقاضاهای اجتماعی برای آموزش و پرورش افراد جامعه نیز فزونی گرفت.
اصل هجدهم متمم قانون اساسی مشروطیت، تحصیل و تعلیم علوم و معارف و صنایع را مگر آنچه شرعاً ممنوع باشد، آزاد اعلام کرده است.
اصل نوزدهم به متمرکز بودن آموزش و پرورش و مسئولیت دولت در تأسیس و اداره مدارس اشاره میکرد: تأسیس مدارس با مخارج دولتی و ملی و تحصیل اجباری باید مطابق قانون وزارت علوم و معارف مقرر شود...