سخن خوش

دانلود کتاب الکترونیکی، صوتی، پاورپوینت، PDF

سخن خوش

دانلود کتاب الکترونیکی، صوتی، پاورپوینت، PDF

دانلود کتاب صوتی: امپراتوری بیزانس

جمعه, ۲۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۰۰ ق.ظ

در کل تاریخ بشری، امپراتوری‌ها و حکومت‌های بی‌شماری بر سر کار آمده‌اند که بعد از مدتی به اوج شکوفایی خود رسیده و در آخر، افول کرده و حکومت دیگری بر جای آنها مستقر شده است. امپراتوری بیزانس نیز از این قائده مستثنی نبوده است.

کتاب صوتی امپراتوری بیزانس اثر جیمز آ. کوریک، به بررسی تاریخ امپراتوری بیزانس از ابتدای شکل‌گیری تا افول آن می‌پردازد.

شروع امپراتوری بیزانس را می‌توان از سال «330 م» دانست؛ زمانی که کنستانتین اول, امپراتور روم، شهر قسطنطنیه را در جای شهر باستانی یونانی «بیزانتیوم» بنا کرد و آن را "رم جدید" نامید.
کنستانتین پس از تکمیل شهر جدید، پایتخت امپراتوری را از رم به قسطنطنیه انتقال داد. امپراتوری بیزانس بعدها توانست محدوده خود را تا خاورمیانه، آفریقا و اروپا گسترش دهد و در طی سال‌های حکومت خود، رشد چشم‌گیری داشته و دست‌آوردهای بیشماری را برای روم به ارمغان آورد.
در کتاب «امپراتوری بیزانس» دستاوردهای این امپراتوری و پیامدهای آن به تصویر کشیده شده است.

در سال‌ 476 میلادی،‌ "رومولوس‌ آوگستولوس‌" سرنگون‌ شد و نخستین‌ پادشاه‌ از یک‌ سلسله‌ پادشاهان‌ غیررومی‌ جای‌ او را گرفت‌ و بدین‌ ترتیب،‌ به‌ امپراتوری‌ روم‌ پایان‌ داد.
هر چند این‌ سقوط‌ پادشاهی،‌ تنها نیمه‌ غربی‌ امپراتوری‌ را تحت‌ تأثیر قرار داد؛ بخش‌ شرقی‌ که‌ امپراتور خود را داشت،‌ یک‌ هزار سال‌ دیگر دوام‌ آورد. این‌ امپراتوری‌ روم‌ شرقی‌ را بعدها تاریخ‌نویسان،‌ "امپراتوری بیزانس" نامیدند.

مشخصات کتاب صوتی:

نام: امپراتوری بیزانس
موضوع: تاریخی
نویسنده: جیمز آ. کوریک
مترجم: مهدی حقیقت خواه
گوینده: اکرم پریمون
تعداد فایل صوتی: 3 عدد
 

15,000 تومان

۰۲/۱۱/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی