سخن خوش

دانلود کتاب الکترونیکی، صوتی، پاورپوینت، PDF

سخن خوش

دانلود کتاب الکترونیکی، صوتی، پاورپوینت، PDF

دانلود کتاب سیاسی صوتی: این است مذهب من

دوشنبه, ۱۳ فروردين ۱۴۰۳، ۰۹:۰۰ ق.ظ

کتاب "این است مذهب من"، به بحث در مورد ایدئولوژی "مهاتما گاندی" می‌پردازد.

گاندی در این کتاب، با روش مباحثه و مکالمه و مناظره (نظیر آنچه افلاطون از زبان سقراط در کتابش منعکس کرده است)، از عقاید خود دفاع می‌کند.

کتاب "این است مذهب من" (My Religion)، در سال 1908 میلادی نگارش یافته و شخص گاندی در سال 1938 میلادی، مجدداً آن را بازبینی و تایید کرده است.

در این کتاب بیان می‌شود که وظیفه‌‌ی رجال قانون، منحصراً حق دادن به‌ جانب کسانی است که دفاع از آنان را به عهده‌ دارند و به هر طریقی که باشد، پیدا کردن دلایلی به نفع آنهاست.

این کتاب، با اسلوب بکر و منحصر‌به‌فرد و با جرأت کامل نوشته شده است، به‌‌طوری‌‌که دنیاى غرب و سیاستمداران معاصر هند، مایل به انتشار آن نبودند؛ چرا که مهاتما گاندى (Mahatma Gandhi) در این کتاب کوچک، غرب را به تأسیس تمدن شیطانى و سیاستمداران معاصر هند را به قلب ماهیت استقلال و برده ساختن مردمان کشورش در زیر نقاب آزادى هند، به محاکمه می‌کشد.

گاندى در این کتاب، ما را با نیروى حقیقت که مشخصه‌ى حیات است، اقناع مى‌نماید.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

"ما یک ملت هستیم. من ادعا نمى‌کنم که هیچ فرقى بین ما نیست. واقعیت این است که کسانى که بر کشور ما حکومت مى‌کنند، سراسر هند را با پاى پیاده و یا به وسیله‌ى ارابه‌هاى گاوکش طى مى‌کنند، زبان مملکت را یاد مى‌گیرند و به هیچ‌کس با دیده‌ى احترام نمى‌نگرند.
نیاکان ما هنگامى که «سیتو باندا» را در جنوب و «جاگات» را در مشرق و «هاردوار» را در شمال بنا نهادند، قصدشان ساختن زیارتگاه نبود؟
اعتراف مى‌کنم که آنان عقل سلیم داشتند و مى‌دانستند که عبادت خدا را در خانه هم مى‌توان به جاى آورد.
آنان به ما یاد دادند کسانى که قلبشان آکنده از مقاومت است؛ هندوستان را طبعا یک کشور مى‌بینند و به همین علت، تأکید داشتند که در هند، فقط باید یک ملت وجود داشته باشد."

مشخصات کتاب صوتی:

نام: این است مذهب من
موضوع: اجتماعی، سیاسی، تاریخی
نویسنده: مهاتما گاندی
مترجم: باقر موسوی زنجانی
راوی: معصومه لسان دوست
ناشر: مرکز تبادل کتاب
سال چاپ: 1345
تعداد صفحات: 435 صفحه
تعداد فایل: 27 عدد
زمان کلی: 12.37 ساعت

 

26,125 تومان

۰۳/۰۱/۱۳
حسن بیدار

سیاسی

کتاب صوتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی