سخن خوش

دانلود کتاب الکترونیکی، صوتی، پاورپوینت، PDF

سخن خوش

دانلود کتاب الکترونیکی، صوتی، پاورپوینت، PDF

دانلود کتاب صوتی: اکنکار؛ فرقه ای تمامیت خواه

يكشنبه, ۲۷ اسفند ۱۴۰۲، ۰۹:۰۰ ق.ظ

حسین بابازاده مقدم از پژوهشگران دغدغه‌مند کشورمان است که به معرفی و نقد شبه عرفان اک (اکنکار) پرداخته است.

شبه عرفان «اک»، تشابهات زیادی با بودیسم، هندوئیسم و کیش‌های باستانی شرق آسیا دارد و بر پایه آموزه‌های اومانیستی و منفعت‌طلبانه بنا شده و با دست یازیدن به جنبه‌های احساسی و عشق محور، درصدد حذف چهره دین و مذهب از زندگی مردمانی است که مؤمن به آئینی از شریعت‌های آسمانی‌اند و یا با ادعاهای بس مفصلی که برای بهبود زندگی افرادی که جایگزین خلاء عرفان و معنویت را در آموزه‌های «اک» جسته‌اند، سعی دارد به پیروان خود بقبولاند که رسیدن به خوشبختی و سعادت، تنها با بهره‌گیری از تعالیم «اک» و اساتید آن میسر است! این مهم، خلاصه تمام آن چیزی است که تا به امروز از لابه‌لای تعالیم «اک» دریافت می‌شود.

آنچه که طی مطالعه این کتاب جلب توجه می‌کند، معرفی دو عرفانی است که متاسفانه امروزه در کشور ما در قالب‌های مختلفی رواج پیدا کرده است. "عرفان سای‌بابا" و "عرفان اوشو". این دو عرفان شاخه‌هایی از عرفان اکنکار است.

این کتاب دارای سه بخش اصلی است که هر یک از بخش‌ها، دارای عناوین فرعی مهمی هستند.
عنوان اصلی بخش اول، "اکنکار" است که خود دارای 6 بخش فرعی با نام‌های لغات کلیدی، کتب و متون مقدس، فلسفه اک، اساتید اک، موقعیت امروزی قوانین و شرایط فرقه‌ای اک و فلسفه و شیوه آموزش به نوآموزان اکیست یا چلاها است.

"نقد و بررسی مبانی معرفتی"، عنوان بخش دوم است که دارای عنوان فرعی، چون: اکنکار و نفی شریعت، انکار معاد و طرح مسئله تناسخ و فعالیت‌های اکنکار در ایران است.

عنوان بخش سوم، "عرفان‌های التقاطی" است که دارای 5 عنوان بدین شرح است: شکل‌گیری و تاثیرات عرفان‌های التقاطی، تهاجم و شبیخون فرهنگی، تبلیغ هدفمند و غیرهدفمند آموزه‌ها، معرفت غربی، مباحث جهانی و رخدادهای مربوط به آن، آموزه‌های التقاطی و آسیب‌های دینی این آموزه‌ها و مروری بر برخی از آسیب‌ها و جنبه‌های دیگر نفوذ آموزه‌های التقاطی است.

مشخصات کتاب صوتی:

نام: اکنکار؛ فرقه ای تمامیت خواه
نویسنده: حسین بابازاده مقدم
 

36,100 تومان

 

۰۲/۱۲/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی