سخن خوش

دانلود کتاب الکترونیکی، صوتی، پاورپوینت، PDF

سخن خوش

دانلود کتاب الکترونیکی، صوتی، پاورپوینت، PDF

این کتاب، کاوشی در دانش جدید "روح شناسی" است.
مطالب این کتاب، تنها بحث فلسفی مبتنی بر منطق ساده نیست؛ بلکه روشهای علمی و تجربی است که با منتهای دقت با دقیقترین تجهیزات پیشرفته مادی، در ظرف سالیان درازی انجام شده، تا حقیقت روح و تجلیات آن را پس از مرگ طبیعی، محرز و مسلم بدارند.

رئوف عبید: نتیجۀ مهمی که من از بحث‌‌های علمی و بررسی‌‌های خود به‌‌دست آوردم، این است که «انسان، روح است؛ نه جسد»، همان عنوانی است که برای این کتاب انتخاب کردم تا در تحت این عنوان، آنچه که از نتایج ثابت و مهم "در جستجوی خود" در مورد قضایای جاودانگی روح و همچنین مسائلی که در روشنایی علم جدید مربوط به روح می‌شود را به‌‌دست آورده‌‌ام، برای خوانندگان بیان کنم.
بعضی بدون اینکه به متن کتاب توجه کنند، به این عنوان اعتراض کرده و چنین گفته‌‌اند: چرا نمی‌گویی انسان از روح و بدن تشکیل شده؛ تا به حقیقت نزدیکتر باشد؟
لیکن به نظر من، حقیقت این است که در علم معرفت‌‌الروح، انسان فقط روح است؛ زیرا جسد خاکی، فقط به منزله یک ردای کهنه‌‌ای است که روح به خود پیچیده، تا روز معین مرگ، ضمن اینکه برای حفظ خود از آن استفاده می‌‌کند، آن را هم با خود به هر کجا که می‌‌خواهد می‌‌برد.
آیا سزاوار است ما کسی را که ردا پوشیده، ولو اینکه این ردا از بهترین پارچه‌ها باشد، به نام "ردا" بشناسیم؟
باز هم شایسته نیست ما دُر گرانبهایی را به نام آن صندوقی که محتوی آن دُر است، بشناسیم و یا پرندۀ زیبایی را بنام قفسی که از استخوان‌‌های پوسیده درست شده، تا راه آزادی پرنده را موقتاً سد کند، بشناسیم.
بنظر من، آنچه که مقرون به واقعیت می‌‌باشد، این است که انسانی که ذات ناطقۀ ما را مجسم می‌‌کند، تنها روح است؛ اما جسد مادی، نشان‌‌دهندۀ نمو ما در طبیعت می‌‌باشد و تا دم مرگ، قالب روح می‌‌باشد، رابطه‌‌ای با انسان‌‌بودن ما ندارد.
اگر ما بخواهیم در بیان این مفهوم، از مفاهیم ریاضی استفاده کنیم، باید بگوییم: روح، جسد نیست؛ بلکه همان چیزی است که به آدمی، شخصیت می‌‌دهد و حقیقت عقل و اخلاق وی را هم تحقق می‌بخشد.

مشخصات کتاب صوتی:

نام: انسان روح است نه جسد
نویسنده: رئوف عبید
مترجم: زین العابدین کاظمی خلخالی
 

60,900 تومان

۰۲/۱۲/۰۱
حسن بیدار

PDF

فلسفی

کتاب صوتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی