در حدود ۱۰ الی ۱۴ کیلوبایت برای هر تصویر. تعداد کاربران با پهنای باند بالا هر روز زیادتر میشوند؛ اما صفحات وب با سرعت پایین، هنوز بسیار آزاردهنده هستند؛ حتی اگر از اینترنت ۵۱۲Kb استفاده کنید، استفاده از تصاویر با ظرفیت بالا، اولین دلیل برای کاهش سرعت وبسایتها هستند. کاهش حجم تصاویر همیشه باعث کاهش کیفیت آن نخواهد شد.
تحقیقات مختلفی صورت گرفته که نشان میدهد تصاویر متحرک و چشمکزن، باعث ایجاد آزار و ناراحتی بازدیدکنندگان خواهد شد. خودِ من مواردی را مشاهده کردهام که بازدیدکننده با پنجرههای دیگر، قسمتهای چشمکزن و متحرک وبسایت را میپوشاند تا بتواند مطالب آن را مطالعه کند.
در اینترنت، وبسایتهایی وجود دارد که از بیش از ۶ یا ۸ فریم در صفحه استفاده کردهاند؛ یا وبسایتهایی که تنها برای اینترنت اکسپلورر۶ قابل دیدن هستند. (به یاد داشته باشید؛ ۲۵% از کاربران اینترنت در زمان نگارش این مقاله، از Firefox استفاده میکنند) (در ایران با توجه به عدم آمار دقیق در این زمینه نمیتوان تخمین دقیقی زد؛ اما نظر بر این است که این رقم چیزی در حدود ۵ الی ۶ درصد باشد-مترجم). استفاده از تکنیکهای غیرمتعارف و عدم توجه به استانداردها هر چند ممکن است باعث زیبایی وبسایت شود و شما آن را بسیار زیبا بدانید، اما باعث عدم رضایت برخی دیگر از بازدیدکنندگان سایت خواهد شد. برای این منظور سعی کنید از وبسایتهای مشهور الگوبرداری کنید.
فضاهای خالی لزوما نباید پُر شوند. این تصور اشتباه گاهاً منجر به ایجاد وبسایتهای شلوغ و درهم و برهم خواهد شد. باید در طراحی وبسایت، از فضاهای خالی برای تنظیم چیدمان صفحه و استراحت چشم استفاده شود. فضاهای خالی در طراحی وبسایت، از همان اهمیت طراحی بر روی کاغذ برخوردار است.
در وبسایت خود از رنگهای ناهمگون استفاده نکنید. وبسایت زیبا به معنی هارمونی کلی تمام قسمتهای آن است. از یک رنگ، تنها به این دلیل که رنگ مورد علاقه شماست، استفاده نکنید. رنگها را با توجه به مضمون سایت و کاربرانِ هدف، انتخاب کنید.
وبسایتِ شما هرچه سادهتر باشد، زیباتر است. این نکته که سادگی یعنی زیبایی را همیشه در طراحی وبسایتهای خود به یاد داشته باشید.
به یاد داشته باشید شما تنها بازدیدکنندهی سایت نخواهید بود. بازدیدکنندگان سایت با توجه به محتوای سایت، طیف وسیعی از کاربران خواهند بود که برخی از آنها در سنین بالا هستند که احتمالا از قدرت بینایی شما بیبهرهاند. استفاده از فونت با سایز مناسب، یا حداقل امکان، تغییر اندازه فونت در هر وب، از ملزومات است؛ آن را فراموش نکنید.
اگر بر تعداد تبلیغات وب سایت خود نظارت دارید، به یاد داشته باشید که بازدیدکنندگان برای دیدن تبلیغات، به وب سایت شما مراجعه نمیکنند. هر جای خالی را با تبلیغات پر نکنید. کاربران وبسایتِ شما باارزشترین سرمایهی آن هستند؛ به آنان احترام بگذارید.
وبسایتی که تنها برای یک مرورگر طراحی میشود، با توجه به استفاده از مرورگرهای مختلف توسط کاربران، غیرقابل قبول است (متاسفانه این نکته در بسیاری از وبسایتهای ایرانی نادیده گرفته میشود -مترجم). حتماً سعی کنید وبسایت خود را حداقل بر روی ۳ مرورگر اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس و اپرا چک کنید. شما هزینه بسیاری صرف میکنید تا بازدیدکنندگان را به سایت خود بیاورید؛ بسیار ناامیدکننده است که برخی از بازدیدکنندگان با مرورگرهای مختلف، با وبسایتی غیرقابل خواندن مواجه شوند.
بهترین و کمهزینهترین راه برای آوردن بازدیدکنندگان به وبسایت شما، استفاده از کلیک ارگانیک است. کلیک ارگانیک، یعنی بازدیدکنندگانی که با کلیک بر روی لینک وبسایت شما در موتورهای جستجو و نه از طریق تبلیغات آن، به وبسایت شما آمدهاند. این نوع کلیک، کمهزینهترین راه برای جذب بازدیدکنندگان به وبسایت شماست. در حین طراحی وبسایت، به این موضوع به دقت توجه کنید.