سخن خوش

دانلود کتاب الکترونیکی، صوتی، پاورپوینت، PDF

سخن خوش

دانلود کتاب الکترونیکی، صوتی، پاورپوینت، PDF

سلام، خوش آمدید

ده نکته مهم در طراحی وب‌سایت

جمعه, ۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۰۰ ق.ظ

 

1. کوچک فکر کنید

          در حدود ۱۰ الی ۱۴ کیلوبایت برای هر تصویر. تعداد کاربران با پهنای باند بالا هر روز زیادتر می‌شوند؛ اما صفحات وب با سرعت پایین، هنوز بسیار آزار‌دهنده هستند؛ حتی اگر از اینترنت ۵۱۲Kb استفاده کنید، استفاده از تصاویر با ظرفیت بالا، اولین دلیل برای کاهش سرعت وب‌سایت‌ها هستند. کاهش حجم تصاویر همیشه باعث کاهش کیفیت آن نخواهد شد.


2. از تصاویر چشمک‌زن خودداری کنید

          تحقیقات مختلفی صورت گرفته که نشان می‌دهد تصاویر متحرک و چشمک‌زن، باعث ایجاد آزار و ناراحتی بازدید‌کنندگان خواهد شد. خودِ من مواردی را مشاهده کرده‌ام که بازدیدکننده با پنجره‌های دیگر، قسمت‌های چشمک‌زن و متحرک وب‌سایت را می‌پوشاند تا بتواند مطالب آن را مطالعه کند.


3. به استاندارد‌های طراحی وب‌سایت توجه کنید

          در اینترنت، وب‌سایت‌هایی وجود دارد که از بیش از ۶ یا ۸ فریم در صفحه استفاده کرده‌اند؛ یا وب‌سایت‌هایی که تنها برای اینترنت اکسپلورر۶ قابل دیدن هستند. (به یاد داشته باشید؛ ۲۵% از کاربران اینترنت در زمان نگارش این مقاله، از Firefox استفاده می‌کنند) (در ایران با توجه به عدم آمار دقیق در این زمینه نمی‌توان تخمین دقیقی زد؛ اما نظر بر این است که این رقم چیزی در حدود ۵ الی ۶ درصد باشد-مترجم). استفاده از تکنیک‌های غیرمتعارف و عدم توجه به استانداردها هر چند ممکن است باعث زیبایی وب‌سایت شود و شما آن را بسیار زیبا بدانید، اما باعث عدم‌ رضایت برخی دیگر از بازدید‌کنندگان سایت خواهد شد. برای این منظور سعی کنید از وب‌سایت‌های مشهور الگو‌برداری کنید.


4. فضاهای خالی را فراموش نکنید

          فضاهای خالی لزوما نباید پُر شوند. این تصور اشتباه گاهاً منجر به ایجاد وب‌سایت‌های شلوغ و درهم و برهم خواهد شد. باید در طراحی وب‌سایت، از فضاهای خالی برای تنظیم چیدمان صفحه و استراحت چشم استفاده شود. فضاهای خالی در طراحی وب‌سایت، از همان اهمیت طراحی بر روی کاغذ برخوردار است.


5. استفاده از رنگ‌های مناسب

          در وب‌سایت خود از رنگ‌های ناهمگون استفاده نکنید. وب‌سایت زیبا به معنی هارمونی کلی تمام قسمت‌های آن است. از یک رنگ، تنها به این دلیل که رنگ مورد علاقه شماست، استفاده نکنید. رنگ‌ها را با توجه به مضمون سایت و کاربرانِ هدف، انتخاب کنید.


6. ساده زیباست!

          وب‌سایتِ شما هرچه ساده‌تر باشد، زیباتر است. این نکته که سادگی یعنی زیبایی را همیشه در طراحی وب‌سایت‌های خود به یاد داشته باشید.


7. از فونت‌ها با سایز مناسب استفاده کنید

          به یاد داشته باشید شما تنها بازدیدکننده‌ی سایت نخواهید بود. بازدیدکنندگان سایت با توجه به محتوای سایت، طیف وسیعی از کاربران خواهند بود که برخی از آنها در سنین بالا هستند که احتمالا از قدرت بینایی شما بی‌بهره‌اند. استفاده از فونت با سایز مناسب، یا حداقل امکان، تغییر اندازه فونت در هر وب، از ملزومات است؛ آن را فراموش نکنید.


8. استفاده از تبلیغات را محدود کنید

          اگر بر تعداد تبلیغات وب سایت خود نظارت دارید، به یاد داشته باشید که بازدیدکنندگان برای دیدن تبلیغات، به وب سایت شما مراجعه نمی‌کنند. هر جای خالی را با تبلیغات پر نکنید. کاربران وب‌سایتِ شما باارزش‌ترین سرمایه‌ی آن هستند؛ به آنان احترام بگذارید.


9. وب‌سایت خود را با مرورگرهای مختلف بررسی کنید

          وب‌سایتی که تنها برای یک مرورگر طراحی می‌شود، با توجه به استفاده از مرورگرهای مختلف توسط کاربران، غیرقابل قبول است (متاسفانه این نکته در بسیاری از وب‌سایت‌های ایرانی نادیده گرفته می‌شود -مترجم). حتماً سعی کنید وب‌سایت خود را حداقل بر روی ۳ مرورگر اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس و اپرا چک کنید. شما هزینه بسیاری صرف می‌کنید تا بازدیدکنندگان را به سایت خود بیاورید؛ بسیار ناامید‌کننده است که برخی از بازدیدکنندگان با مرورگرهای مختلف، با وب‌سایتی غیرقابل خواندن مواجه شوند.


10. وب‌سایت خود را برای موتورهای جست‌وجو، بهینه کنید

          بهترین و کم‌هزینه‌ترین راه برای آوردن بازدیدکنندگان به وب‌سایت شما، استفاده از کلیک ارگانیک است. کلیک ارگانیک، یعنی بازدیدکنندگانی که با کلیک بر روی لینک وب‌سایت شما در موتورهای جستجو و نه از طریق تبلیغات آن، به وب‌سایت شما آمده‌اند. این نوع کلیک، کم‌هزینه‌ترین راه برای جذب بازدیدکنندگان به وب‌سایت شماست. در حین طراحی وب‌سایت، به این موضوع به دقت توجه کنید.

 


منبع

مقالات بیشتر

  • Hassan Bidar

نظرات (۰)

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سخن خوش
نویسنده
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران