سخن خوش

دانلود کتاب الکترونیکی، صوتی، پاورپوینت، PDF

سخن خوش

دانلود کتاب الکترونیکی، صوتی، پاورپوینت، PDF

سلام، خوش آمدید

هشت اشتباه بزرگ در جریان طراحی وب‌سایت

چهارشنبه, ۲۵ فروردين ۱۴۰۰، ۱۰:۰۰ ق.ظ

در این مطلب به 8 موضوع مهم درخصوص طراحی وب‌سایت اشاره می‌شود که چگونه از بزرگترین اشتباهاتی که اکثر افراد هنگام طراحی یا طراحی مجدد پروژه‌های اینترنت مرتکب می‌شوند، جلوگیری کنید.

 

1. بدون یک راهبرد مناسب جهت بازاریابی، شروع به کار کنید.

وب‌سایت‌ها نیز مانند بروشور‌ها، مجلات، کارت‌های ویزیت، آگهی‌های پستی و... عملا بخشی از بازاریابی‌تان بشمار می‌آیند.

قبل از اینکه بازاریابی را شروع کنید، باید سوالات مهمی درباره راهبرد وب‌سایت‌تان از خودتان بپرسید.

اولاً به چه دلیل می‌خواهید وب‌سایت داشته باشید و اهداف شما چیست؟ آموزش؟ انگیزه؟ آگاهی‌بخشی؟ جذب کسب و کارهای جدید؟ خدمت‌رسانی به مشتریان فعلی؟…

ثانیاً می‌خواهید بازدیدکنندگان در بازدید از سایت شما به چه چیزی دست یابند؟ باید قبل از انجام هر کاری، یک طرح بازاریابی اینترنتی برای سایت خود بنویسید.

 

2. یک لوگوی اینترنتی ندارید؛ و یا اگر دارید، مناسب نیست.

بعد از مشخص شدن اهدافتان، سایت شما باید متناسب با آن اهداف طراحی شود.

ایجاد یک سایت موسیقی که معمولا مورد توجه جوانان است، باید با سایتی که مخصوص بزرگترهاست، متفاوت باشد.

باید بلافاصله وقتی به یک موقعیت خوبی رسیدید و لوگوی اینترنتی شما بخوبی جا افتاد، سایت‌تان مشتریان بالقوه‌‌ی شما را از انبوه بازدیدکنندگان آنلاین جذب خواهد کرد.

 

3. برای پیشبرد اهداف خود، از فناوری‌های نامناسب استفاده می‌کنید.

وب‌سایت‌ها از یک نظر به دو دسته‌‌ی عمده تقسیم می‌شوند:

1- وب‌سایتی که مالکیت آن در اختیار شماست.

2- وب‌سایتی که آن را اجاره کرده‌اید.

 

وب‌سایتِ مدل اجاره‌ای چیست؟ یعنی وب‌سایت ارائه‌شده به شما، زیر نظر شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ خدمات کاربردی اداره می‌شود و شما معمولا مبلغی جهت راه اندازی و تنظیمات آن می‌پردازید و نسبت به نوع سایت و خدمات آن، اجاره‌ ماهیانه پرداخت می‌کنید.

در این صورت، وب‌سایت متعلق به شما نیست؛ بلکه فقط مالکِ محتویات وب‌سایت می‌باشید. یعنی اگر به هر دلیلی، دیگر نخواهید با این شرکت کار کنید، وب‌سایت‌تان را از دست خواهید داد!

وب‌سایتِ مدل مالکیتی چیست؟ بدین معناست که شما می‌توانید با یک شرکت طراح وب قرارداد ببندید؛ و یا اینکه خودتان سایت‌تان را طراحی کنید و در نهایت، یک هزینه ماهانه یا سالانه برای اجاره‌ فضا و ثبت دامنه‌‌ی خود بپردازید؛ در این صورت است که سایت و محتویات آن (هر دو) در مالکیت شماست و براحتی می‌توانید آن را به یک خدمات‌دهنده و میزبان دیگری انتقال دهید.

و حتی می‌توانید از بسته‌های سایت‌ساز استفاده کنید؛ یعنی بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی، در کمترین زمان و با کیفیتی بالا، خودتان اقدام به ساخت سایت‌تان و مدیریت آن بنمایید.

 

4. یک طرح بازاریابی اینترنتی، آماده نکرده‌اید.

تصوراتی مانند: «راه بینداز تا به سراغت بیایند»، برای برنامه‌ریزی بلندمدت اصلا جواب نمی‌دهد. توسعه‌‌ی وب‌سایت و پیشبرد اهداف تجارت الکترونیکی، نیازمند صرف هزینه و سرمایه‌گذاری کافی است.

- هر چه سریعتر، اقدام به ساختن بانک ایمیل نمایید.

- در وب‌سایت‌تان گزارش‌های رایگان قرار دهید.

- پشت کارت ویزیت خود، پیشنهادهایی درج کنید.

- در صورت تمایل، با یک متخصص بهینه‌ساز موتور جستجو مشورت کنید.

 

5. راهی برای اندازه‌گیری تاثیرات سایت‌تان ندارید.

مطمئن شوید شرکت خدمات‌دهنده‌‌تان، امکان آمارگیری سایت را در اختیارتان قرار می‌دهد؛ چرا که به کمک این ویژگی می‌توانید بفهمید چه کسانی، از کجا و چگونه از وب‌سایت شما بازدید کرده‌اند و میزان رشد بازدید کاربران از سایت‌تان به چه میزان است.

- یک برگه‌ جهت ثبت ایمیل به منظور ساخت بانک ایمیل در نظر بگیرید.

- روند پیشرفت سایت را دائماً زیر نظر داشته باشید.

 

6. فناوری مورد استفاده‌‌ی شما با سامانه بازدیدکنندگانِ سایت‌تان مطابقت ندارد.

در مورد بینندگان و بازدیدکنندگان وب‌سایت‌تان تحقیق کنید و از نوعی فناوری استفاده کنید که با سطح فناوری مراجعان همخوانی داشته باشد

مثلا اگر متوجه شدید که مراجعان وب‌سایت شما به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند، از عکس‌های حجیم که بارگذاری آنها زمان زیادی می‌برد، استفاده نکنید.

 

7. کاربران و بازدیدکنندگانِ سایت‌تان را گمراه می‌کنید.

لینک‌های هدایت‌کننده‌ی وب‌سایت شما باید بخوبی شفاف باشد؛ یعنی کلیدهای پیوند در تمامی صفحات وب‌سایت شما در یک موقعیت باشد.

مثلا در تمام صفحات همیشه کلید Home (صفحه اصلی) موجود باشد؛ چرا که موارد گیج‌کننده، مشتریان شما را از وب‌سایت‌تان فراری خواهد داد!

 

8. ارتباط‌گیری با شما از طریق سایت، بسیار سخت است.

- حتماً راهی ساده و روان برای ارتباط بازدیدکنندگانِ وب‌سایت با خودتان در نظر بگیرید.

- اطلاعات تماس خود را با دسترسی آسان در تمام صفحاتِ وب‌سایت قرار دهید. مثلا «با ما تماس بگیرید!» و یا «در نشریه‌ الکترونیکی ما عضو شوید!»

 


منبع

مقالات بیشتر

  • Hassan Bidar

طراحی وب‌سایت

نظرات (۰)

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سخن خوش
نویسنده
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران