سخن خوش

دانلود کتاب الکترونیکی، صوتی، پاورپوینت، PDF

سخن خوش

دانلود کتاب الکترونیکی، صوتی، پاورپوینت، PDF

سلام، خوش آمدید

روش های ساخت یک وب‌سایت مناسب

يكشنبه, ۲۲ فروردين ۱۴۰۰، ۱۰:۰۰ ق.ظ

1. واگذاری پروژه به یک برنامه‌نویس یا یک شرکت طراحی سایت

یکی از اولین راههایی که به فکر هر کسی ممکن است برسد، آن است که با کمک گرفتن از یک برنامه‌نویس یا یک شرکت طراحی سایت، کل پروژه طراحی سایت‌تان را به او واگذار کنید.

توسعه‌ی سایت، یک کار بی‌پایان است. شما دائما به یک برنامه‌نویس سایت نیاز دارید؛ یعنی به او وابسته هستید.

دنیای اینترنت دائما در حال تغییر است و شما نیز مجبور هستید همیشه سایت‌تان را با این تغییرات همگام کنید.

اکثر برنامه‌نویسان پس از طراحی سایت‌تان، کدهای نوشته‌شده‌ی مربوط به سایت‌تان را در اختیار شما قرار نمی‌دهند؛ لذا برای ایجاد هرگونه تغییر و تحولی به طراح سایت‌تان وابسته هستید.

البته اگر کد سایت را هم داشته باشید، باز هم سر در آوردن از هزاران خط برنامه و ایجاد تغییرات کار دشواری است.

البته در حال حاضر، برنامه‌نویس‌ها روش‌های خاصی دارند که کد را کاملا مستند کرده و توضیحاتی به آن اضافه می‌کنند تا بعدها ایجاد تغییر در سایت برایشان ساده باشد؛ گرچه بسیاری از آن‌ها این نکات را رعایت نمی‌کنند!

نکته دیگر اینکه یک برنامه‌نویس یا شرکت طراح سایت کوچک بسختی می‌تواند خودشان را به تغییرات سریع دنیای اینترنت برساند؛ چرا که تغییرات در وب آنقدر سریع است که به احتمال زیاد، یک برنامه‌نویس تمام‌وقت نیز نتواند کارهای ضروری را برای به‌روز نگهداشتن کد سایت انجام دهد.

یک تفکر اشتباه دیگر آنست که برنامه‌نویسی یاد گرفته و سایت‌تان را طراحی کنید؛ اما این راهکار نیز در کسب درآمد اینترنتی کاملاً اشتباه است!

برای کسب درآمد عالی از اینترنت، بهتر است خودتان را درگیر جزییات فنی سایت‌تان نکنید؛ بلکه وقت خود را بیشتر بر مدیریت و بازاریابی اختصاص دهید.

 

2. خرید نرم‌افزارهای سایت‌ساز

برای ساختن یک سایت، برنامه‌های متنوعی وجود دارد که CMS نامیده می‌شود که مخفف آن؛ Content Management System می‌باشد.

CMSها برنامه‌های طراحی سایتی می‌باشند که سابقا نوشته شده و در اختیارتان قرار می‌گیرد؛ در این صورت بدون داشتن دانش برنامه‌نویسی می‌توانید آن را سفارشی کرده و با ایجاد تغییرات مورد نظرتان، سایت دلخواهتان را درست کنید. به این برنامه‌ها اصطلاحاً «سایت‌ساز» گفته می‌شود.

فایده این روش نسبت به روش قبلی این است که تقریبا بلافاصه بعد از خرید سایت‌ساز و نصب آن روی هاست، سایت شما آماده است! البته در ابتدا با سلیقه‌ی شما متناسب نیست؛ اما در ادامه، با تغییر تنظیمات آن می‌توانید سایت دلخواه خود را بسازید.

گرچه این سایت‌سازها هم محدودیت‌هایی دارند و احتمالا آن امکانات خاصی که مورد نظر شماست را برآورده نسازد!

در ایران نیز شرکت‌های زیادی وجود دارند که سایت‌سازهای مختلفی را با قیمت‌های مختلف وارد بازار کرده‌اند. گرچه غالب‌شان در حقیقت از سایت‌سازهای رایگان معروف استفاده می‌کنند و با ایجاد تغییراتی در آنها، آن نرم‌افزار را به نام خودشان معرفی می‌کنند!

توصیه می‌کنم اگر زمانی خواستید از این سایت‌سازها استفاده کنید، در ابتدای کار، به سابقه‌ی آن شرکت تولید‌کننده بررسی کنید.

ضمنا دقت کنید که آن «سایت‌ساز» بطور مرتب آپدیت می‌شود و زمان آخرین آپدیت آن را پیگیر باشید؛ چرا که اگر یک سایت‌ساز بخرید؛ اما بعد از یک سال شرکت تولید‌کننده، آن را پشتیبانی نکند و یا حتی شرکت تعطیل شود، مسلما با مشکلات جدی مواجه خواهید شد.

 

3. استفاده از CMS‌های رایگان

به نظر من، بهترین گزینه برای ساخت سایت، استفاده از سایت‌سازهای رایگان است؛ گرچه ساخت هیچ سایتی کاملا رایگان تمام نمی‌شود.

هیچ سایت‌سازی تمام امکانات مورد نیاز شما را ندارد؛ بلکه ضروریست امکاناتی به آن اضافه شود. این امکانات، برنامه‌های آماده کوچکی‌اند که بر روی نرم‌افزار سایت‌ساز نصب می‌شوند و البته غالبا باید آنها را بخرید! به این برنامه‌های کوچک، غالبا ماژول، پلاگین یا افزونه گفته می‌شود. مثلا نصب «پرداخت آنلاین از طریق بانک پارسیان» و...

برخی حرفه‌ای‌ترها شاید امنیت CMSهای رایگان را ضعیف بدانند و احتمال دارد هک شوند؛ ولی اگر از هاست خوب استفاده کنید. ضمنا خوب است بدانید که بسیاری از سایت‌های برندهای معروف دنیا با همین سایت‌سازهای رایگان ساخته شده‌اند.

در ایران هم حتی بعضی از سایت‌های سازمان‌های دولتی و خصوصی، با همین سایت‌سازها ساخته شده‌اند.

چند نمونه از سایت‌سازهای معروف و مطرح که با زبان PHP نوشته شده‌اند، عبارت هستند از: WordPress، Joomla، Xoops، Drupal و…. همچنین، احتمالا یکی از بهترین سایت‌سازهای رایگان ویندوزی، DotNetNuke باشد.

اگر می‌خواهید مثلا از سایت‌ساز وردپرس استفاده کنید، حتما هاست لینوکسی تهیه کنید.

ویژگی جذاب این سایت‌سازها این است که زود به زود آپدیت می‌شوند. در حال حاضر، میلیون‌ها نفر در دنیا با این CMSها کار می‌کنند؛ بنابراین با مشاهده‌ی هر مشکلی، با یک جستجوی ساده در گوگل می‌توانید راه‌حل مناسب آن را پیدا کنید.

نکته آخر اینکه اغلب هاست‌ها امکانی دارند که با کلیک یک دکمه، CMS دلخواه بر روی هاست نصب می‌شود. پس هنگام تهیه هاست می‌توانید به وجود این امکانات توجه کنید.

افراد ممکن است نظرات متفاوتی داشته باشند؛ ولی نظر شخصی من این است که اگر می‌خواهید یک سایت کسب درآمد راه بیندازید، بهترین تصمیم، استفاده از وردپرس است.

 


منبع

مقالات بیشتر

  • Hassan Bidar

نظرات (۰)

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سخن خوش
نویسنده
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران