سخن خوش

دانلود کتاب الکترونیکی، صوتی، پاورپوینت، PDF

سخن خوش

دانلود کتاب الکترونیکی، صوتی، پاورپوینت، PDF

سلام، خوش آمدید

درآمد دلاری با فروش اطلاعات در اینترنت

پنجشنبه, ۱۹ فروردين ۱۴۰۰، ۱۰:۰۰ ق.ظ

صادرات، کاری بسیار ارزشمند است. شما محصولات و خدمات خود را به خارج از کشور ارائه می‌کنید و به رشد اقتصاد کمک می‌کنید. شاید فکر کنید برای صادرات باید کارخانه‌ای بزرگ یا محصولاتی بسیار خاص داشته باشید؛ ولی راه‌های بسیار ساده‌تری وجود دارند.

آیا می‌دانستید بیشترین صادراتِ اغلب کشورهای پیشرفته دنیا، اطلاعات و علم است؟ صادراتِ اطلاعات بسیار ساده‌تر از صادراتِ محصول است.

آیا تا به حال به فروش اطلاعات در اینترنت فکر کرده‌اید؟

فروشِ اطلاعات مزیت‌های زیادی دارد؛

- تحویل آن بسیار آسان است.

- نیازی به بسته‌بندی و پست ندارید.

- مشتری پس از خرید می‌تواند فایل مورد نظر را دانلود کند.

- همچنین کل این فرایند می‌تواند خودکار باشد؛ یعنی زمانی که خواب هستید، کسی از سایت شما خرید کند، پول به حسابتان بیاید و محصول تحویل داده شده باشد. وقتی بیدار شُدید، لازم نیست هیچ کاری انجام دهید!

 

اگر تخصصی دارید، چرا آن را تبدیل به آموزش‌هایی نمی‌کنید که بتوان از طریق سایت به فروش رساند و حتی بازاری جهانی برای آن ایجاد کرد؟

 

برای کسب درآمد دلاری باید یک حساب بانکی داشته باشید که امکان دریافت پول دلاری داشته باشد. برای این کار باید یک ویزاکارت تهیه کنید. شرکت‌های زیادی در ایران وجود دارند که ویزاکارت فیزیکی واقعی یا ویزاکارت مجازی ارائه می‌دهند.

ویزاکارتِ مجازی در واقع دقیقا مانند ویزا کارت فیزیکی است؛ با این تفاوت که خودِ کارت برایتان ارسال نمی‌شود؛ بلکه فقط مشخصات کارت برایتان ایمیل می‌شود. البته فقط با داشتن چنین کارتی، قادر به دریافت پول نیستید.

در قدم بعدی لازم است عضو یکی از شرکت‌های واسطه‌ای بشوید که امکان دریافت و پرداخت مبلغ دلاری را برایتان مهیا می‌کنند.

یکی از معروف‌ترین شرکت‌ها، پی‌پال است. شما با عضویت در این سایت و تعریف ویزاکارت خود، این امکان را فراهم می‌کنید که با گذاشتن یک دکمه ساده در سایت، افراد بتوانند با کلیک آن دکمه وارد سایت پی‌پال شده و پرداخت خود را انجام دهند.

البته برای باز کردن اکانت در سایت پی‌پال، باید نکاتی را رعایت کنید تا حسابتان بسته نشود و با مشکلاتی مواجه نشوید که برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به جست‌وجو در اینترنت بپردازید.

با راه‌اندازی یک سایت ساده و گذاشتن دکمه خریدی که در سایت پی‌پال تعریف کرده‌اید، می‌توانید کار خود را شروع کنید.

 

فروش محصولات آموزشی و کتاب‌های الکترونیکی

بهترین محصول پیشنهادی برای فروش در اینترنت، فایل آموزشی است. مثلا می‌توانید یک کتاب الکترونیکی درست کنید و آن را بفروشید.

اگر زبان انگلیسی بلدید، می‌توانید مطالب آموزشی در زمینه تخصص یا علاقه خودتان درست کنید.

برای ساخت کتاب الکترونیکی می‌توانید از نرم‌افزار InDesign استفاده کنید و در نهایت، خروجی PDF کتاب را در سایت بگذارید.

 

شاید فکر کنید تخصص‌تان در حدی نیست که آن را تبدیل به محصول آموزشی کنید و آن هم در کل دنیا به فروش برسانید!

مهم‌ترین موضوع در آموزش، انتخاب بازار هدف مناسب و درست است.

آیا شما روشن کردن کامپیوتر و خاموش کردن آن را بلدید؟

آیا قادرید یک فایل را از یک بخش هارددیسک به جایی دیگر کپی کنید؟

اگر چنین مهارت‌هایی دارید، آیا می‌دانید در سال چند نفر برای اولین بار کامپیوتر می‌خرند و حتی همین چیزها را بلد نیستند؟

آیا می‌دانید یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در ایران که از چاپ سی‌ام گذشته، آموزش همین موارد است و به تازه‌کاران آموزش می‌دهد چگونه با کامپیوتر، ساده‌ترین کارها را انجام دهند؟

 

اگر کتاب الکترونیکی مناسبی تهیه کنید، امکان عرضه و فروش آن در سایت‌های بزرگی مانند آمازون نیز وجود دارد؛ یعنی حتی بدون داشتن سایت نیز می‌توانید به این کار اقدام کنید. حتی آمازون امکانی در اختیارتان قرار می‌دهد که کتاب خود را به صورت چاپ‌شده به فروش برسانید!

شما فایل الکترونیکی کتاب را آپلود می‌کنید و پس از سفارش خریدار، یک نسخه از آن کتاب با دستگاه‌های تمام اتوماتیک چاپ و صحافی شده و برای مشتری ارسال می‌شود!

 

فروش عکس در اینترنت

البته شاید زبان انگلیسی را در حدی بلد نباشید که بتوانید یک کتاب الکترونیکی درست کنید؛ ولی از روش‌های دیگر هم می‌توانید درآمد کسب کنید؛ مثلا اگر عکاسی بلدید، سایت‌های زیادی وجود دارند که با عضویت در آن‌ها می‌توانید عکس‌هایتان را در آن‌ها آپلود کنید و این عکس‌ها در معرض فروش قرار داده می‌شود و اگر کسی عکس را خریداری کرد، بخشی از سود فروش را دریافت می‌کنید.

یکی از معروف‌ترین سایت‌ها در این زمینه dreamstime است. با مراجعه به این سایت و عضویت در‌ آن می‌توانید از شرایط کار مطلع شوید. البته افراد بسیار زیادی در چنین سایت‌هایی، عکس آپلود می‌کنند.

شما باید عکس‌هایی داشته باشید که مزیت رقابتی خاصی داشته باشد؛ مثلا اگر برای سفر و تفریح به مکان‌های تاریخی یا دیدنی ایران می‌روید، بهترین فرصت برای تهیه عکس است. شاید افراد زیادی در دنیا این امکان را نداشته باشند که از این مکان‌ها عکس تهیه کنند.

 

فروش خدمات تخصصی

شاید برنامه‌نویس باشید؛ یا ساخت اپلیکیشن موبایل، یا طراحی سایت بلد باشید.

در این صورت، فرصت بزرگی در اختیار دارید تا از تمام نقاط دنیا پروژه‌هایی بگیرید، آن‌ها را انجام دهید و دستمزد آن را به صورت دلاری دریافت کنید.

برای این کار حتی لازم نیست سایت داشته باشید. سایت‌های معروفی وجود دارند که کارفرمایان، پروژه‌های خود را در آن‌ها تعریف می‌کنند و شما به عنوان متخصص، قیمت پیشنهادی خود را برای پروژه‌ها اعلام می‌کنید و شرایط خود را توضیح می‌دهید. سپس کارفرما بین گزینه‌های موجود، یک متخصص را انتخاب می‌کند و کار را به او واگذار می‌کند. یکی از مطرح‌ترین سایت‌ها در این زمینه، elance است.

 

فروش تی‌شرت با طرح سفارشی خودتان

نظرتان درباره این موضوع چیست که بتوانید یک کارگاه حرفه‌ای تولید پیراهن داشته باشید و پیراهن‌هایی با رنگ و سلیقه مورد نظرتان تولید کرده و آن‌ها در دنیا به فروش برسانید.

برای این کار، نیازی به کارخانه و تولید نیست. شما می‌توانید در چند دقیقه، پیراهن مورد نظر خود را طراحی کرده و طرح و نوشته‌های دلخواه را روی آن اضافه نموده و فروش را آغاز کنید!

یکی از سایت‌های بسیار موفق در کسب درآمد اینترنتی، سایت teespring است. با ورود به این سایت و عضویت در آن، به کمک ابزارهای آنلاین، فقط در چند دقیقه، پیراهن دلخواه را طراحی کرده و اقدام به بازاریابی و فروش کنید. پیراهن‌ها از طرف شما تولید و به آدرس مشتری ارسال می‌شود و شما سود خود را دریافت می‌کنید.

 

هدف از نوشتن این مقاله، فقط این بود که به شما نشان دهیم کسب درآمد اینترنتی و به خصوص درآمد دلاری، خیلی سخت یا غیرممکن نیست.

از طرف دیگر هم باید بگوییم این کار خیلی آسان نیست؛ بلکه به یادگیری و تلاش مستمر نیاز دارد. اگر واقعا به این موضوع علاقه کافی داشته باشید، می‌توانید با روزی یک ساعت و با بهبود مداوم کارتان، پس از چند سال، به موفقیت‌هایی بسیار بزرگ دست یابید.

 


منبع

مقالات بیشتر

  • Hassan Bidar

نظرات (۰)

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سخن خوش
نویسنده
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران